NA VAŠE ČINY NEZAPOMENEME

Milí spoluobčané, je třeba uchovat v paměti nezapomenutelné skutky, postoje a aféry našich předních politiků. Bez rozdílu barvy a politické příslušnosti. Najděte si proto každý svého šmejda a něco si o něm přečtěte.

PAROUBEK KOMPLET

Nový příspěvek

NEJASNÉ FINANCOVÁNÍ ČASOPISU TREND

Časopis Trend Paroubkův časopis
Společnost Willyho Brandta a Bruna Kreiského vznikla v roce 1993. Od té doby vydává časopis Trend. Ten původně sloužil jako stranická platforma odpůrců Miloše Zemana. Vycházet však nepřestal, ani když se stal Paroubek předsedou ČSSD. Časopis, který se zabývá politikou, má pětitisícový náklad. Paroubek říká, že je financován z inzerce. Zároveň na stránkách časopisu vyzývá čtenáře, aby společnosti darovali peníze.

Podle iDnes v naprosté většině vydaných čísel žádná inzerce není. Paroubek zveřejnil část údajů o financování časopisu, údaje o inzerentech a sponzorech za léta 2006 a 2007.  Paroubek nechce prozradit, kdo financuje jeho časopis,  ani s kým ho vydává.

MF DNES informovala o tom, že přes konto jeho bývalé manželky Zuzany protékají miliony korun. Část posílá na charitu a část si – jak sama přiznává – nechává. "To je věc mé bývalé paní," říká na to šéf ČSSD, přestože jí u rozvodu slíbil obstarávat mecenáše.

Nyní se však ukazuje, že i on má svou vlastní neprůhlednou kasičku. Je jí Společnost Willyho Brandta a Bruna Kreiského, která vydává časopis Trend,. Náklady na jeho výrobu jdou každý měsíc do desetitisíců. Oficiálně stojí 25 korun, část nákladu se však rozdává zdarma.

To má na starosti Paroubek

Kdo tedy časopis s obálkou na křídovém papíře, platí? "Jednou jsem se táty ptal, kde na vydávání časopisu berou peníze. Řekl, že neví, že to má na starosti Paroubek," vzpomíná si Philip Janýr, jehož otec Přemysl před více než deseti lety Trend s Paroubkem zakládal. Paroubek tvrdí, že tehdy financoval velkou část provozu z vlastních zdrojů. To ho muselo stát desítky tisíc měsíčně.

Společnost, která se zaštiťuje jmény bývalého německého a rakouského kancléře, je totiž registrovaná jako občanské sdružení, jež nemusí zveřejňovat své účetnictví. Těžko tedy říct, kolik peněz spolkne provoz a kolik zůstane na účtu společnosti.
Kdo je Mašínová?
Redakce časopisu Trend sídlí na Václavském náměstí. Telefonní číslo nemá a své kanceláře sdílí s realitní agenturou City Prag.

Chcete-li mluvit s někým z Trendu, automaticky vás přepojí na spolumajitelku této realitky, Ivetu Mašínovou. Ta se však k Trendu ochotně hlásí jen do chvíle, než se jí zeptáte, co má vlastně ve vydavatelství na starosti. "To vám nezodpovím, není důležité, co mám na starosti já," řekla k tomu tajemně Mašínová. A ani Paroubek nechce ze záhadného důvodu mluvit o své pomocnici. Nejdřív ji zapřel. Teprve když se ho MF DNES zeptala, jak je možné, že se k Trendu hlásí, připustil, že zvedá telefony.

Mašínová a Paroubek jsou přitom staří známí. Od poloviny devadesátých let byli společníky ve firmě Megaplay. Když vstoupil Paroubek do politiky, předal Mašínové své poradenství. Dnes už nechtějí mluvit o tom, co je spojuje. "Vůbec mě nemíchejte do věcí s panem inženýrem," řekla nakonec Mašínová.

"Vyděláváme na inzerci" rozhovor s J.Paroubkem
Vaše Společnost Willyho Brandta a Bruna Kreiského vydává už léta časopis Trend. Můžete zveřejnit jeho financování a říci, jakou funkci zastává vaše známá, Iveta Mašínová?
Iveta Mašínová nezastává ve společnosti žádnou funkci. Ten časopis má společnou kancelář s její firmou, to je všechno. Pokud jde o financování společnosti, respektive financování vydávání časopisu Trend, který vychází už čtrnáct let, je to inzerce. Dlouhá léta jsem byl hlavním mecenášem já.

Říkal jste, že peníze pocházejí z inzerce. V časopisu však vychází výzva, aby lidé přispěli na vydávání časopisu jakoukoliv částkou. Je tam konto, na které je možno posílat dary. To nikdo nevyužívá?
Určitě jsou tam nějací odběratelé. Ti si zaplatí za to, aby se jim posílal časopis. A to je všechno.

Takže žádné dary nepřijímáte.
Žádné dary nebyly, protože máme v tom časopisu inzerci.

Říkáte, že Mašínová pouze sdílí kancelář s tím časopisem. Když jsem tam volala, tak mi ji předali, že vyřizuje záležitosti Trendu...
My nemáme žádné administrativní síly, protože ty věci děláme s co nejmenšími náklady. To je všechno.

Takže tam má určitou funkci?
Žádnou funkci nemá, vy jste se mě ptala na funkci. Není ani v redakční radě, není ani členem výboru společnosti, ani v dozorčí radě. Takže já jsem vám odpověděl pravdivě. Sdílí kancelář a to je všechno.

Takže sdílí kancelář a zároveň pomáhá v časopise.
Funkci nemá, vy jste se mě ptala na funkci

Jak je to s financováním časopisu Trend

Autor: Jiří Paroubek

Některá média – MF Dnes a Právo – nedávno zveřejnila nepodložené spekulace ohledně vydávání časopisu Trend. Tento časopis, jehož jediným cílem je propagovat myšlenky sociálně demokratického hnutí a umožnit odbornou a politickou diskusi o politice ČSSD, včetně zprostředkování názorů ze zahraničí, vydává občanské sdružení Willyho Brandta a Bruna Kreiskeho, jehož jsem zakladatelem.
Časopis vychází už čtrnáct let. Je to účelové sdružení, jehož jediným cílem je opět šířit myšlenky sociální demokracie a to prostřednictvím právě časopisu Trend. Vzhledem k tomu, že nemá žádné jiné aktivity, jeho jediným výdajem jsou náklady spojené s vydáváním Trendu a náklady související a má tedy nulový zisk. Tyto prostředky jsou zajišťovány třemi základními zdroji:

1. Předplatitelé – výnos v roce 2006 byl 36 918,- Kč. V roce 2006 měl Trend 1 inzerenta (společnost COAL Energy, a.s.), který inzeroval ve 2 číslech za částku 2 x 100 000,- Kč, celkem 200 000,- Kč. V roce 2007 jsou to dva inzerenti (City Prag, s.r.o a MGC Servis, s.r.o.), kteří inzerovali zatím ve třech číslech Trendu za souhrnnou částku 500 000,- Kč – inzerát se ještě bude opakovat.

2. ČSSD, která pravidelně odebírá z celkového nákladu cca 5 tis. ks celkem 1500 ks Trendu, což tvoří příjem 37 500,- Kč na jedno číslo.

3. Sponzoři OS. Jediným sponzorem byl v letech 2006-7 můj osobní přítel Alex Čech, který je dlouholetým příznivcem ČSSD. Částka, kterou OS W. Brandta a B. Kreiskeho poskytl v roce 2006 je: 300 000,- Kč.

V roce 2006 byly náklady na všechna čísla v tomto roce celkem: 1 033 438,- Kč a byly v plném rozsahu pokryty příjmy z roku 2006 a ziskem z předchozích let.

V roce 2007 jsou náklady průběžně hrazeny z vytvořených příjmů.

Zároveň vyzývám instituce jako je CEVRO, CEP, 51 Pro a další instituce napojené na ODS, které vydávají své časopisy, aby následovaly tento příklad a zveřejnily své účty. V opačném případě existuje oprávněné podezření, vzhledem k angažmá ODS ve vládě, z korupčních praktik.

Žádné komentáře
 
Politikmann nás spasí!!! Najdi si svýho šmejda !!!