NA VAŠE ČINY NEZAPOMENEME

Milí spoluobčané, je třeba uchovat v paměti nezapomenutelné skutky, postoje a aféry našich předních politiků. Bez rozdílu barvy a politické příslušnosti. Najděte si proto každý svého šmejda a něco si o něm přečtěte.

PAROUBEK KOMPLET

Nový příspěvek

PAROUBEK A MÉDIA

Paroubkovy představy o demokratickém působení médií všeho druhu jsou specificky socialistické.

Jaký je přístup Jiřího Paroubka k médiím, která si dovolila zveřejnit nelichotivý názor na jeho osobu?. Po telefonátech z Úřadu vlády skončil pořad Bez obalu, telefonáty byly v akci i proti karikaturám Jiřího Paroubka z pera kreslíře Štěpána Mareše a za podivných okolností skončil v rozhlasovém pořadu Host do domu moderátor Aleš Cibulka. Údajně prý porušil morální kodex, když jeho host, zpěvačka Yvonne Přenosilová tehdy v rozhovoru řekla, že "Paroubek si tak trošku hraje na Mussoliniho".
To, co předvádějí, je na hranici politické pornografie,
vyjádřil se  na adresu novinářů Paroubek. Jindy zase Paroubek spílal týdeníku Profit. To proto, že otiskl názor čtenáře, který napsal, že politici jen melou naučené fráze a nedají se poslouchat. A jako příklad uvedl tento nešťastník právě jedno z Paroubkových televizních vystoupení.

Když Paroubek trávil dovolenou se svou, tehdy ještě milenkou u moře, jeho syn opustil svou příelkyni v době, kdy se jim narodila dcera. Jiří Paroubek mladší nechal svou přítelkyni i se čtrnáctidenním miminem na holičkách. Jiří Paroubek starší po svém návratu svolal mimořádnou tiskovku, na které oznámil, že se o svou skorosnachu s jeho vnučkou, kterou do té doby ještě neviděl, postará. Zároveň prosil novináře, aby o jeho rodině nepsali. Jaký rozdíl je v požádání Paroubka a požádání redaktora Bártka Markem Dalíkem o to samé v kauze Wolf. Jindy si zase Paroubek najal elitního právníka Tomáše Sokola a hrozil bulvárnímu deníku Blesk právními kroky za to, že nazval jeho ženu Petru milenkou v době, kdy skutečně milenkou byla. Podle Jiřího Paroubka toto označení snižuje důstojnost Petry Kováčové i jeho. Bulvár má prý příště volit vhodnější slova.

Šéfredaktor deníku Právo Zdeněk Porybný  napsal komentář, podle něhož byl z různých míst opakovaně varován před pokračováním v údajně nepříznivém psaní o sociální demokracii. To by podle něj mohlo mít za následek ztrátu inzerce firem, jejichž management je jmenován nebo ovlivňován státem.

"Jak je něco takového v době, kdy je ČSSD v opozici, vůbec možné? Nechci si hrát na detektiva, ale někdo zjevně sází na to, že část současných podnikatelských či politických ´elit´ už najisto počítá s volebním vítězstvím soc. dem. a chce se předem nějak zavděčit krocením ´neposlušných´ médií. Mohu k tomu říct jen jedno: Právo od své nezávislosti pod žádným tlakem neustoupí. Naštěstí jsou to čtenáři, a ne stranické zákulisí, kdo posuzují, zda píšeme pravdivě a zda si zasluhujeme jejich důvěru," napsal Porybný v glose.

Záležitost dal do souvislosti s nezávislostí médií a svobody slova. Ve vyjádření pro server Novinky.cz, jenž je on-line magazínem Práva a serveru Seznam.cz, doplnil, že v této chvíli mu šlo hlavně o veřejné pojmenování problému, který se podle něho stává s blížícími volbami akutním.

"Já jsem šokován vyjádřeními pana šéfredaktora Práva Porybného. Myslím, že by pan šéfredaktor měl okamžitě předložit důkazy pro svá tvrzení, že někdo ze sociální demokracie ovlivňuje údajně inzerenty Práva nebo i jiných novin. Pokud toto nedoloží, tak by se měl veřejně omluvit a čekám, že to učiní co nejrychleji," reagoval Paroubek.

Předseda nejsilnější opoziční strany uvedl, že nepovažuje za slušné, "pokud šéfredaktor nějakých novin svádí svá podnikatelská selhání, to znamená pokles nákladu, kvality novin a pokles počtu inzerentů na nějakou třetí sílu". Šéfredaktor Porybný by se nad sebou měl zamyslet a vyvodit osobní důsledky, dodal Paroubek.

Podle počtu průměrně prodaných nákladů bylo Právo v závěru loňska mezi deníky na čtvrtém místě s nákladem téměř 144 000 výtisků. ČSSD má výhrady proti zpravodajství a komentářům takřka ve všech médiích.

Mezinárodní tiskové právo zajišťuje novinářům svobodu ve volbě témat a formě zpracování informací, a pokud jde právě o politiky, dává novinářům větší práva ke vstupu do jejich soukromí než do soukromí osob, které nejsou veřejně činné.

Kontroverze kolem televizních pořadů

Paroubek je citlivý na volební preference a hlasování diváků diskusních televizních pořadů. TV Nova obvinil ze „skandálního pokusu o manipulaci s veřejným míněním“. Výsledek telefonického hlasování Paroubka rozčilil. Svůj hněv dal najevo už v televizi po skončení pořadu a později pak i upřesnil, co mu vadí. "Cítil jsem to už dříve, ale tentokrát to bylo evidentní. Ani má vlastní žena se na ty linky nemohla dovolat. Tohle bylo skutečně naposled. V případě, že by to mělo pokračovat, nebudou politici ČSSD do takovýchto diskusí chodit,“ řekl MF DNES Paroubek.

Nova se brání. "K žádné chybě nedošlo," uvedla mluvčí televize Veronika Šmítková. A mluvčí ODS Jiří Sezemský tvrdil, že jeho strana rozhodně nic nezmanipulovala.

Proto si nechal Paroubek u agentury STEM zpracovat vlastní průzkum. Zúčastnilo se ho 368 lidí. Odpovídali na tři otázky. Na dotaz, zda sledovali nedělní Sedmičku, odpovědělo pozitivně 46 % respondentů. Třiapadesát procent z nich si myslí, že vítězem nedělní debaty se stal Jiří Paroubek. Ti ho také považují za důvěryhodnějšího politika.

Výhrady měl Paroubek i k výsledkům hlasování na Primě, kde diváci odpovídali na otázku, zda by prezident Václav Klaus měl jmenovat Davida Ratha ministrem zdravotnictví. Zatímco v průzkumu STEM se pro vyslovilo 53 procent dotázaných, na Primě podpořilo Paroubkův postup jen 15 procent volajících.

Vyšlo přitom najevo, že ČSSD sama organizuje své členy, aby se během diskusních pořadů účastnili SMS hlasování. "Moje trpělivost je u konce! Chceme vyhrát volby a přitom děláme amatérské chyby. Jak je možné, že místopředseda strany Martin Starec před televizními Otázkami Václava Moravce rozeslal našim členům pro sms hlasování chybné číslo?," hřímal na sobotní krajské konferenci ČSSD Ústeckého kraje v Teplicích premiér.

Na zrušený pořad Bez obalu si stěžoval Úřad vlády

Nejprve Jiří Paroubek hlásil, že se zrušením kritického pořadu ČT Bez obalu nemá nic společného. Pak ale vyšlo najevo, že Úřad vlády po tvrdých opatřeních vůči pořadu volal. Na přímý Paroubkův pokyn poslal jeho šéf stížnost vedení ČT i radním, kteří na ni dohlížejí. "Musíme vznést velice vážné výhrady a protestovat proti jeho obsahu," napsal šéf Úřadu vlády Ivan Přikryl, když kritizoval jeden z dílů, který si dělal legraci ze schůzky Paroubka s exprezidentem Václavem Havlem.

"Pokud má program Bez obalu ambice být satirickým obrazem, karikaturou či něčím podobným, pak by se neměl dotýkat vážných témat s vážně míněnými závěry. Dosud tomu tak nebylo - jde o investigativní pořad, který chce poukázat na vážné problémy našich dní. psalo Pak je ale na místě požadavek objektivity, politické vyváženosti, vážnosti a důkazní podloženosti. Jde o jakousi fatu morgánu vydávanou za reflexi skutečných událostí," se ve stížnosti. "Nelze jinak než protestovat u vedení České televize, její rady a též Rady pro rozhlasové a televizní vysílání tak, aby se toto médium, vytvářející v poslední době vlastní politiku, vrátilo ke svému poslání: objektivní a nezávislé žurnalistice," napsal Přikryl v dopise.

Tento dopis nebyl v žádném případě jediný způsob, kterým Paroubek velmi ostře kritizoval Bez obalu. Už v dubnu, když byl ještě ministrem pro místní rozvoj, označil v rozhovoru pro BBC televizní pořady Bez obalu a satirické Budování státu za "politickou pornografii".

Šíma dělal pro vládu
Autoři Bez obalu uzavřeli smlouvu s Úřadem vlády, podle níž měli do svého pořadu zařazovat příspěvky na propagaci Evropské unie. A to samozřejmě za finanční odměnu. Podle ČT si tak vlastně nechali za program zaplatit dvakrát: jednou od televize, podruhé od vlády.

"Byla to od něj (Šímy) sprosťárna. On vlastně prodal vysílací čas televize Úřadu vlády. Když jsme na to přišli, ihned jsme to Šímovi vytkli. Měl jsem možná už tehdy postupovat razantně," řekl šéf zpravodajství ČT Zdeněk Šámal.

Moderátor a zároveň autor pořadu Milan Šíma spolupráci s vládou přiznává s tím, že příspěvky pro vládu zrušil hned po výtce od vedení ČT. "Stačili jsme odvysílat dva příspěvky, ale peníze jsme za to od Úřadu vlády neinkasovali," říká Šíma.

ČT stáhla moderátora, nezvládl rozhovor s Paroubkem

Ředitel zpravodajství České televize stáhnul z pořadu Události, komentáře moderátora Davida Borka. Podle Zdeňka Šámala nezvládl rozhovor s premiérem Jiřím Paroubkem. Moderátor se prý na rozhovor špatně připravil a odstupujícímu předsedovi vlády neustále skákal do řeči. Borek se Paroubka mimo jiné zeptal, jak se cítí ve chvíli, kdy už několik hodin není premiérem. Paroubkovy výhrady k tomu, že jej moderátor nenechá domluvit, pak Borek odmítl se slovy: "Osud tomu dal tak, že já jsem novinář, vy jste politik. Až to bude naopak, tak to možná uděláme jinak."

David Borek se k celé události nechtěl příliš vyjadřovat. "To, že mě šéf zpravodajství stáhnul z Událostí, kometářů, mě samozřejmě netěší, ale rozhodnutí vedení respektuji. Na velíně se kvůli tomu barikádovat nebudu,"

Na způsob vedení rozhovoru zareagovala ale některá jiná média.

"Ne každý, kdo si hraje na Václava Moravce, je Václav Moravec. Středeční Borkovo vystoupení těžko nazveme jinak než faux pas - a pokud ano, pak rozhodně ne veřejnou službou," napsal Ondřej Aust v komentáři Lidových novin.

"´Profesionála´ ze zpravodajství České televize poznáte: neví nic a je sebevědomý. Je hloupý, drzý a myslí si, že domácí prostředí televizního studia mu dává převahu. Konfrontuje hosta namísto toho, aby se ho ptal," uvedly Britské listy.



Žádné komentáře
 
Politikmann nás spasí!!! Najdi si svýho šmejda !!!